15 Nisan 2013 Pazartesi

Biz Gideriz Tarlaya....


Çilek konuşalım mı bugun?:)

Çilek reçeli nasıl yapılır mesela?

Pazara gidilir, 50 kuruş daha ucuzu ve daha güzeli bulunur belki diye tüm pazar gezildikten ve "reçel yapacağım şuna bir güzellik yap" diye pazarlık yapıldıktan sonra çilek seçilir...

Ya da, (dikkatinizi çekerim ya ile da ayrı. Bunu her seferinde hatırlatan bir Türkçe hocam vardı)

Pazarın olduğu gün indirime giren büyük markete gidilir, lazım olan çilek pazarlık tadı alınamadan ve muzafferiyeti hissedilemeden alınır ve çıkılır...

Ya da,

Tarlaya gidilip mis gibi çilek toplanır eve gelinir; konuya komşuya dağıtılır, tadasıya değil çok doyasıya yenir ve kalan çilek yapılır....

Evet biz üçüncü gruptanız.. Yarım saat kadar yol gidip bir saatten az sürede çileğimizi topladık. Çok keyifliydi çok...

Gidiyorsunuz, elinize bir kutucuk veriyorlar bu kutucukla istediğiniz kadar alıp kendi götürdüğünüz kabı dolduruyorsunuz. Her kutucuk 50 cent.Tarlanın istediğiniz yerine gidiyorsunuz, kimse sizi görmüyor yani istediğiniz kadar yersiniz hakka girme korkunuz olmasa... Parayı verirken kac kutucuk doldurduğumuzu nasıl anlayacak da parayı isteyecek diye düşündüm durdum ama ne kadar aldığımıza bile bakmadan biz söyledik o da inandı. Bazen düşünüyorum bu insanların kafası mı az çalışıyor, yoksa çok mu iyiler de herkese güveniyorlar diye....

Hani size daha önce burada doğanın çabuk erişilebilirliğinden bahsetmistim ya, bu yazı da yine bu güzelliğin isbatı olacak.

Alın size ucuz bir mutluluk!!!




                                              Gözün alabildigince çilek tarlasi....







                                                             Çilek Çiçeegi:)                                    













5 yorum:

  1. Bayildim..resimlere de toplama satilma sekline de:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Belki sizin oralarda da vardır:)

    YanıtlaSil
  3. yaa bayildimm.sen bunun adresini bize de bi deyiver emi guzum.

    YanıtlaSil
  4. Canim tarifin ve fotogrflarn harika; ) hele o fotodaki minik el varya yerimm ben onuuu...yerimmm...Bizdede var aynen boyle cilek tarlalari ama henuz olmadi buradakiler..

    YanıtlaSil

Okuduğunuz yazının son kelimesine geldiğinizde aklınıza geleni bilmek beni gerçekten mutlu eder...
Ayrıca;
Yaptığınız Yorumun Cevabını Mail Adresinize Gelmesini İsterseniz Yorum İletisinin Sağ Altındaki " E-Posta yolu ile abone ol" tıklamanız yeterlidir.