12 Aralık 2013 Perşembe

Annelik Nedir? (Kızıma Mektup)

Dün tam iki yıl oldu sen hayatıma gireli...
İki yıl nedir ki kısacık, ama sanki yıllardır benimlesin, parçamsın gibi...

Annelik bu zaten öyle değil mi...
'Canım' kelimesinin mecaz anlamdan çıkıp gerçek anlamını bulduğu,
'Şefkat' kelimesinin anlamının tüm zerrelerde hissedildiği,
Karşılıksızsız sevmenin, 
Biri acıyınca kat kat acımanın ne anlama geldiğini öğrendiğin,
Hayatının rotasını ona göre tayin ettiğin,
Merkeze onu oturttuğun, 
Yüreğinin sevme kabiliyetinin sonsuzluğunu gördüğün yer annelik...

Herşeyin en iyisi onun olsun, o incinmesin, üzülmesin, karakteri sağlam olsun, hayırlı bir insan olsun, sağlığına psikolojisine birşey olmasın....

Artık bu düşünceler beynimizi kontrol altına alan..

Annelik bu.

Kızım benim; 

Doğduğun gün, doğumun bir türlü gerçekleşemeyince çektiğim en büyük acıyı çekerken bile aklımda senin ne hissettiğin, iyi olup olmadığın vardı.

Sen bir şekilde bu koca dünyaya gelip de çığlık çığlığa bağırınca sevinç, merak, üzüntü, korku hepsini yaşadım o an. 
Ne yapsalar susmadın ya sen, korku hissim galip geldi. 'Bir problem mi var?' düşüncesi beynimi kemirdi. Dakikalarca ağladın, o dakikalar büyüdü.... Ne zamanki yanıma koydular seni, o çığlıklar kesildi ya, işte o an anladım sen benim 'can'ımdın.... Anne olduğumu da o zaman öğrettin bana...

Sayende rahmete dair ümidim arttı benim... Bu sevgiyi veren gerçekten merhamet sahibi olmalıydı çünkü..

Sen olmasaydın ben ucuz mutluluklar isminde bir blog açmış olamazdım..

Ne çok şey var yazacak, şükredecek...

Rabbim annelik duygusu tatmayan herkese bu duyguyu nasib etsin. Ve evladıyla maddi manevi imtihan olan her anneye de yardım etsin....

Bu da benden sana minik bir doğumgünü hediyesi olsun ilerde okursun inşallah:))

İyi ki doğdun kızım,

Elhamdulillah...






5 yorum:

  1. İnşaallah kızınız Allah'a hayırlı bir kul,Peygamber efendimize hayırlı bir ümmet,size de hayırlı bir evlat olmayı nasip etsin.....

    YanıtlaSil
  2. yazmak yetmiyor bu hisse... ama anlayabildiğimi düşünyor , ve bu hissi bana da yaşatan rabbime şükrediyorum... Allah bizi evltlarımıza ,onları da bize bağışlasın

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı okuyan her annenin anladığına eminim:)
    Amin...

    YanıtlaSil
  4. Guller ayni ona benziyor..

    YanıtlaSil

Okuduğunuz yazının son kelimesine geldiğinizde aklınıza geleni bilmek beni gerçekten mutlu eder...
Ayrıca;
Yaptığınız Yorumun Cevabını Mail Adresinize Gelmesini İsterseniz Yorum İletisinin Sağ Altındaki " E-Posta yolu ile abone ol" tıklamanız yeterlidir.