20 Haziran 2013 Perşembe

Kopya Serbest:) ve Az Verip Çok Almak

Ruhlar aleminde var edilip dünyaya gönderilen insan denen kıymetli,en büyük vâr ediliş sebebi imtihan edilmek olsa da, aslında hiç yalnız bırakılmamakta....

Soruları ve cevapları bildiğimiz, sınav gözetmenimizin bize sürekli yardımcı olduğu bir imtihan bu:
Kopya çekmek serbest!
Arkadaşlarına sormak, 
Kitabı açıp bakmak,
Üst sınıflardan kopya almak,
Hatta hocadan yardım istemek sınav esnasında...
Hepsi serbest!

Tabi ki küçümsemiyorum dünya imtihanını ama demek istiyorum ki, zor da olsa rahmeti sonsuz olan Rabbimiz çok kolaylık da vermiş bize. Çok kolay alışverişler göndermiş...

Hani ben size birkaç gün önce parantezsizlikten, duanın Rabbimizle paylaşımlar yapmak olduğundan bahsettim ya, işte bugün de size daha somut adımlar gösterceğim, âcizane... Derdim birkaç kişinin kıymetli yakınlığa doğru bir adım daha atmasına vesile olmak, ama belki daha çok; nefsime buraya yazmış olmanın ağırlığıyla ders vermek.. Ders alırsa tabi, ders alıp da yazdıklarını kendi de uygularsa....

Velhasıl, ara ara tavsiye edilen istiğfar, salavat ve dualardan bahsedeceğim size. Birçoğunuz zaten biliyordur da, sahabe bile hatırlatıp iman tazeliyorsa, bu da hatırlatma olsun bilenler için....

İlki sabah duası olacak.. 

Hani şu ayetlerle anlatılır sabah ve akşam vaktinin kıymetliliği:


 “Kendi kendine, yalvararak ve ürpererek, yüksek olmayan bir sesle sabah akşam Rabbini an ve gafillerden olma.” (Araf, 7/205);

 “Sen, onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce de batmasından önce de Rabbini medh ile tesbih et; gecenin bir kısım saatleri ile gündüzün iki ucunda da tesbih et ki, Allah’ın hoşnutluğuna nâil olasın.” (Taha, 20/130);

 “(Bu kandil) birtakım evlerdedir ki, Allah (o evlerin) yücelmesine ve içlerinde isminin anılmasına izin vermiştir. Orada sabah akşam O’nu (öyle kimseler) tesbih eder ki; onlar, ne ticaret ne de alış-verişin kendilerini Allah’ı anmaktan alıkoyamadığı insanlardır. Onlar, kalblerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar” (Nur, 18/36,37);

 “Şimdi sen sabret. Çünkü Allah’ın va’di gerçektir. Günahının bağışlanmasını iste. Akşam-sabah Rabbini hamd ile tesbih et” (Mümin, 24/55)

İşte bu da ilk değerli, müjdeli, kârlı hediyemiz olsun:


اَللّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي، فَاغْفِرْ لِي فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ.      


Allahım, Sen, benim Rabbimsin; Senden başka ilah yoktur. Beni Sen yarattın; ben, Senin kulunum ve gücüm yettiğince Sana olan ahdime ve vaadime bağlıyım. İşlediklerimin (kötülüklerin) şerrinden Sana sığınırım. Üzerimdeki nimetlerini itiraf eder; günahlarımı da ikrar ederim. Beni bağışla. Zira günahları bağışlayan ancak Sensin.   


İzah: Bu duayı Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) kutlu sözlerinde ”Seyyidü’l İstiğfar” diye isimlendirmiştir. Binaenaleyh bu dua için ‘Cenab-ı Tevvâb ü Rahîm’den mağfiret dilenirken söylenebilecek en güzel sözleri muhtevî duadır’, denilebilir. Ayrıca Efendimiz (aleyhi ekmelü’t- tehâyâ) bu duayı okuyanlara şöyle bir müjde veriyor: “Kim inanarak bu duayı gündüz (sabah) okur, o gün akşama varmadan da kendisine hak vâkî olursa, o kimse ehl-i cennetten olur. Her kim de inanarak gece (akşam) okur da, sabaha ulaşmadan ölürse o kimse cennet ehlinden olur.”

(Sahîh-i Buharî, Deavât, 5831; Sünen-i Nesâî, İstiâze, 5427; Sünen-i Ahmed, Müsned-i Şamiyyîn, 16488)

Kârlı alışveriş derken bundan bahsediyordum işte: Hergün bir cümle söyle, o gün ölürsen cennete gir... :)

Rahmeti, hediyesi, desteği bol, kulum gelse, dua etse, tevbe etse de affetsem diye bekleyen Rabbimiz, bizlere attığımız her adımda Sana yaklaştığımız bir ömür nasib eyle... Eyle ki, canımızı teslim ettiğimiz an Sana en yakın olduğumuz an olsun....

Aklınıza gelirsem benim için de dua ederek, paylaşımlarınıza  beni de ortak edin olur mu?

...

Ezberledim diye not düşüverseniz ne mutlu olurum:))



                                 

5 yorum:

  1. Ben zaten biliyordum bilmesem kesin ezberlerdim ama:)
    Hatice

    YanıtlaSil
  2. Bu daha güzelmiş. O zaman inşallah ergün okuruz:))

    YanıtlaSil
  3. ilaç gibi bir yazı ben bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum ne güzel paylaşımlar ellerinize yüreğinize sağlık. benim de bloguma beklerim umarım iyi blogdaş oluruz :)

    http://sekermisekerseyler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı ilaç gibi mi bilmem ama tavsiye edilen zikirin ilaç gibi olduğu kesin.
      Hergün almak lazım düzenli olarak:)

      Sil
  4. 3 öğün alınmalı en az,
    nasıl iyi geldin sen bana yine biliyormusun?
    iyi ki tanıdım seni(ucuz mutlulukları)

    yüreğine sağlık,özüne,diline sağlık.

    YanıtlaSil

Okuduğunuz yazının son kelimesine geldiğinizde aklınıza geleni bilmek beni gerçekten mutlu eder...
Ayrıca;
Yaptığınız Yorumun Cevabını Mail Adresinize Gelmesini İsterseniz Yorum İletisinin Sağ Altındaki " E-Posta yolu ile abone ol" tıklamanız yeterlidir.